sweetpivot

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

My new hair!

Av Ebba - 24 november 2010 19:31

Hej!!

Idag har jag varit hos frissan och klippt,slingat mig :)

Nu har jag nästan samma färg som jag hade när jag gick i 3:an. Då jag nästan hade knallvitt hår, [jag har inte knall vitt hår nu!]

Jag blev skitnöjd:)

Ni ska få se en bild på det när jag får någon bild där man ser ändringen av färgen :)


Idag ska mormor sova hos mig eftersom pappa är i Stockholm och mamma jobbar. Jag hatar att sova själv hemma och gå upp på morgona xD Haha...

Jag får väll ändå gå upp vid 5 eller något för då kommer min katt och väcker mig eftersom pappa inte är hemma. Alltså det är npgot felpå  min katt.. Ena dagen är han som en APA och nästa dag som en kelgris. Han är helt bang bang i huwe! Haha , men han är söt,! <3


Har även franska läxa till imorgon , omg!

l

l

v


Parler    parlant    parlé   Je parle

                              Je parle     [e]

                              Tu parles    [es]

                              Il parle      [e]

                              Elle parle    [e]

                              On parle     [e]

                              Nous parlons [ons]

                              Vous parlez  [ez]

                              Ils parlent   [ent]

                              Elles parlent [ent]

 

 

Avoir   Ayant    Eu    J'ai

                         J'ai

                         Tu as

                         Il a

                         Elle a

                         On a

                         Nous avons

                         Vous avez

                         Ils ont

                         Elles ont

 

 

Etre     Étant   Été   Je suis

                         Je suis

                         Tu es

                         Il est

                         Elle est

                         On est

                         Nous sommes

                         Vous etes

                         Ils sont

                         Elles sont

 

 

 

1. Klockan kvart i elva dansar vi!

 

Á onze moins le quart nous dansos

 

2. Jag pratar i telefon

 

Je parle au téléphone

 

3. De sjunger

 

Ils/elles chantet

 

4. Han städar mitt rum

 

Il range ma chambre

 

5. Hon är med mina kompisar

 

Elle etre avec med copaine

 

6. Ni arbetar

 

Vous travaillent

 

7. Tycker du om att sova?

 

Tu aimes dormit?

 

8. Hon tycker inte om att läsa böcker.

 

Elle n'aime pas lire des livres

 

9. Idag simmar de klockan halv två.

 

Aujourd'hui ils nagent á une heure et demie

 

10. Är ni trötta?

 

Vous etes fatigue?

 

11. Han har katter och vi har hundar

 

Il a chats et nous avons chiens

 

12. Jag är glad.

 

Je suis gai

 

13. Är du sur eller arg?

 

Es tu maussade et fache?

 

14. Jag är 16 år och de är 21 år.

 

Jai 16 ans et ils ont 21 ans

 

15. Har du en cykel?

 

As tu un velo?

 

16. Tycker ni om att laga mat herrn?

 

Vous aimez faire de la cuisine , monsieur?

 

17. Vi är kompisar

 

Nous sommes copines

 

18. Vi är här

 

Nous sommes ici

 

19. De är ledsna

 

Ils/elles sont triste

 

20. De har bollar

 

Ils/elles ont ballons

 

21. Hon har ett hårspänne

 

Elle a une barette

 

22. Har ni en borste?

 

Avez vous une brosse?

 

 

Vad tycker ni ?

Är det lite eller mycket för att kunna träna in på en dag och om man går i 7:an ??

 

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba - 11 december 2010 20:37

FLYTTAR TILL   www.ehedlings.devote.se   kommer kanske tilbaka. men för tillfället finns jag på devote! ...

Av Ebba - 8 december 2010 16:50


Onsdag --- Idag slutade vi klockan 12.10 men vi ska egentligen sluta klockan 12.00. Efter det så åt vi mat. Sedan så sprang jag och Sanne till Teknik salen för tt försöka göra klart våran bild [misslyckas ] haha <3   men annars så har jag ...

Av Ebba - 5 december 2010 14:49

Idag är det söndag, och sista dagen i helgen :( *tumme ner* Menmen..  Idag har jag inte gjort ett skit, eller joo . Jag och Pappa har skottat garage uppfarten och vi har gått upp till Centrum och postat ett brev. xd Sen har jag inte gjort ett e...

Av Ebba - 4 december 2010 09:58


Kommer ej att skriva så mycket idag . -----------------   Igår:   Skola Äta Match Duscha Äta pizza Försöka gå ifrån fullon,  Gå till killarnas omklädningsrum,  stå utanför och vänta Åka hem  Sova.. -------   Snart ko...

Av Ebba - 2 december 2010 17:15


Heej !<3   Idag fyller min pojkvän år :) <3  Grattis    ---------------------------------- Idag så var det skola som vanligt, tråkigt eller?!  Torsdagar är den längsta dagen på hela veckan. Förutom den allra sista lektionen då det...

Presentation


=^.^=

You cant break a broken heart!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sweetpivot Gästbok

Översätt blogg

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Vänner

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards